اخبار برگزیده

شهادت یا رحلت ؟

اگر نمیان دوباره بگن که خلاف وحدت است و "حقایق" را نگویید، یه کم برای هم یادآوری کنیم اصل قضیه شهادت حضرت رسول صلی الله علیه و آله را ! نظرتون؟!

چون این نظر رهبر، مراجع و فقهایی  است که در دوره غیبت امر شده ایم به رجوع آن ها،

همان فارجعوا فیها الی روات حدیثنا

مضاف بر اینکه خود رهبر هم با بحث علمی و محترمانه مشکلی ندارند، یعنی بحثی که توهین و لعن "علنی" درونش نیست.

بعد از طرح این مباحث در اینستاگرام شخصی و قفل و خصوصیم ! بعضی رفقای شیعه من رو متعجب د !

مثلا گفتند ابوبکر مورد احترام بوده !

ابوبکر ؟ همونی که غصب کرد خلافت رو و با رفیقش مسیر هدایت رو منحرف د ؟

ابوبکری که مورد نفرین و لعن حضرت زهرا قرار گرفت ؟

یادشون رفته قضیه سقیفه و ماجرای کوچه رو ؟

اینقدر راحت ؟

یا قبل تر هاااا گفتند و فرمودند که مساءل به تاریخ پیوسته رو رها کن برادر !

به تاریخ ؟

و یا دوست دیگه ای گفت عایشه مورد احترام است چون همسر رسول الله بوده !!!

عایشه ؟

همونی که حتی خود اهل سنت تو منابع شون تصریح د که حضرت قصد طلاقش رو داشتند و چه خون دل هایی که به پیغمبر نداده است!

عایشه ای که به اقدامات شاذش صراحتا اشاره شده البته با لاپوشانی !

اما خدارو شکر اینقدر عیان بوده که اصل اقدامات ایشون قابل کتمان نبوده یعنی نتوسنتند!

از افتخارات ایشون اینه که اسمش رو عنوان اولین تیر انداز به پیکر امام مجتبی ثبت کرد و اجازه دفن امام رو در مدینه نداد  !

و بخونید بدعت های ایشون در دین و مفاسدش رو در منابع اهل سنت از رضاء کبیر !!!! تا فتاوای دیگه عیان و روشنه.

برای حفظ وحدت مصلحتی و سیاسی امروز که اتفاقا لازمه این روز هاست، نباید حقایق رو فراموش کنیم و یادمون بره!

به قول علما از توحید تا دیات ما با این ها اختلاف داریم.

یادمون نره که وحدت ما سیاسی است نه اعتقادی و فقط به جهت دفع خطر دشمنان دین است و لاغیر.

طرح مساله رحلت ناخواسته کمک به کم رنگ و محو دشمنیانی است که برائت از آن ها از وظایف و رموز اصلی سعادت ما به حساب می آید.

هی میام خودمونی بنویسم هی به خاطر جدیت بحث نمیشه ادبی میشه هی ادبی هی خودمنی ! اینم  یه نوعشه :

کمی فقط جهت یادآوری برای نمونه:

.

.

نقش شیخین، عائشه و حفصه در خوراندن زهر و شهادت پیامبر صلی الله علیه و آله، به نقل از منابع اهل سنت:

عایشه گفت؛ در زمانالت رسول الله صلی الله علیه و آله، به‌زور در دهان ایشان دوا ریختیم. با اینکه حضرت امر کرده بودند، ابداً چیزی به من نخورانید. ما گفتیم؛ اصولاً همه مریض‌ها از دوا خوردن بدشان می‌آید.
پس پیامبر صلی الله علیه و آله با مشاهده این تبانی فرمودند؛ آیا من شما را از خوراندن هرگونه دوائی نهی نکردم؟ سپس امر د؛ باید هرکسی که در این خانه حاضر بوده، جلوی چشم من، از همین دارو بخورد و ما از خوردن إبا کردیم.
.
.
منابع فقط از اهل سنت؛
تاریخ طبری، ج ۲، ص ۴۳۷.
صحیح البخاری، ج ۸، ص ۴۰.
صحیح البخاری، ج ۷، ص ۱۷.
صحیح البخاری، ج ۵، ص ۱۴۳.
صحیح المسلم، ج ۷، ص ۲۴.
طبقات الکبری، ج ۲، ص ۲۳۵.
مسند امام حنبل، ج ۶، ص ۵۳.

.

.

حضرت امام صادق علیه السلام فرمودند:
همانا رسول خدا قبل از رفتن از دنیا مسموم شدند و عایشه و حفصه حضرتش رامسموم د
.

.

منابع:
تفسیر عیاشی ج1ص200
تفسیر الصافی ج1ص389
تفسیر نورالثقلین ج1 ص401
بحارالانوارج22ص516
.
.
مرحوم شیخ طوسی در کتاب تهذیب الأحکام می نویسد:
محمد بن عبد الله... وقبض بالمدینة مسموما یوم الاثنین للیلتین بقیتا من صفر سنة عشرة من الهجرة.
محمد بن عبد الله صلی الله علیه وآله وسلم ... در روز دوشنبه 28 صفر سال دهم هجری در حالی از دنیا رفت که مسموم شده بود.


تهذیب الأحکام، ج6 ص2، .
.

.
و نیز مرحوم علامه حلی در تحریر الاحکام می گوید:
محمد بن عبد الله... وقبض بالمدینة مسموما یوم الاثنین للیلتین بقینا من صفر سنة عشرین من الهجرة.


تحریر الأحکام، ج2 ص118

.

.

و قس علی هذا که بسیار است و رفقا و بزرگواران گرامی حتما جهت اطلاع بیشتر رجوع می کنند.

انشالله در دریافت حقایق و وقایع دینی به اصل و سرچشمه رجوع کنیم...

انشالله این درد ها با ظهور امام عصر علیه السلام تسکین می بایند...


شهادت یا رحلت ؟

شهادت یا رحلت ؟

شهادت یا رحلت ؟

 


منبع این نوشته : منبع
آخرین جستجو شده ها